مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

۱۱۵ کشته و زخمی در تصادف پنج اتوبوس

در ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاد؛
۱۱۵ کشته و زخمی در تصادف پنج اتوبوس


۱۱۵ کشته و زخمی در تصادف پنج اتوبوس










تصادف پنج اتوبوس طی دو روز اخیر در مناطق مختلف کشور ۳۰ کشته و ۸۵ مجروح برجای گذاشت.









تصادف پنج اتوبوس طی دو روز اخیر در مناطق مختلف کشور ۳۰ کشته و ۸۵ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش خبرآنلاین، دلخراش ترین حادثه هم به واژگونی یک اتوبوس در مسیر اهواز بروجن اختصاص داشت که ۲۶ کشته و ۱۸ مجروح بر جا گذاشت.

۲۵ دانشجوی دختر در محور اسلام آباد غرب کرمانشاه مجروح شدند

سرهنگ رضا سلبی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: بعد از ظهر روز گذشته ماموران پلیس راه با اعلام خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در محور اسلام آباد غرب کرمانشاه ، بلافاصله اکیپی از ماموران پاسگاه "حسن آباد" شهرستان اسلام آباد غرب عازم محل حادثه شدند.

سلبی به مهر گفت: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک دستگاه اتوبوس حامل ۴۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه ملایر استان همدان ، حین بازگشت از غرب کشور به دلایلی از جاده منحرف و واژگون شده است .

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور، در این حادثه ۲۵ نفر از دانشجویان دختر دچار جراحت شده بودند که توسط تیمهای فوریتهای پزشکی به مراکز درمانی اعزام شدند . براساس اطلاعات رسیده وضعیت عمومی مصدومان حادثه مساعد گزارش شده است.

سرهنگ سلبی افزود: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

۲۴ نفر در محور کرج قزوین مجروح شدند

تصادفی بامداد روز گذشته در محور کرج قزوین رخ داد دو دستگاه اتوبوس در محدوده ساوجبلاغ با یکدیگر برخورد کردند که براثر آن ۲۴ نفر از مسافران دو اتوبوس مجروح و بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند. این خودروها هر دو از تهران به سمت قزوین در حرکت بودند که ساعت پنج بامداد با هم برخورد کردند.

۲۱ کشته و زخمی در اصفهان

در تصادف چهارم که صبح امروز در استان اصفهان و در محوراصفهان به نائین رخ داد. به علت لغزندگی جاده اتوبوس مسافربری چهار نفر از جمله سه مرد و یک زن کشته و ۱۷ نفر نیز زخمی شدند. مصدومان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

مرگ ۹۶ نفر در تصادفات اتوبوس ها طی پنج ماه

اگر حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی که شب گذشته اتفاق افتاد و همچنین دیگر مرگ هایی که در شهریور و مهر به علت تصادف اتوبوس ها اتفاق افتاده است در نظر گرفته نشود، تنها در پنج ماه امسال ۹۶ نفر در تصادفات اتوبوس ها جان باخته اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سازمان پزشکی قانونی، شهریور ماه امسال نیز در حادثه ای دیگر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائرین کربلا در نزدیکی شهر شیراز که در مسیر بازگشت به هرمزگان بود موجب مرگ ۲۱ نفر از سرنشینان این اتوبوس شد.

در سال گذشته ۲۰ هزار و ۶۸ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با آمار سال ۱۳۸۹ که ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند ۱۳.۷ درصد کاهش را نشان می دهد. در حوادث رانندگی پنج ماهه امسال هم هشت هزار و ۵۴۰ نفر کشته شدند که این آمار نیز نسبت به پنج ماهه سال گذشته، ۵.۶ درصد کاهش داشته است.

هر چند آمارهای ناشی از حوادث رانندگی به علت مراعات هر چه بیشتر قوانین توسط رانندگان، اعمال جریمه های سنگین تر و بهینه تر شدن وسایل نقلیه در سالیان اخیر رو به کاهش بوده است اما همچنان این آمار بالاست.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته سواری ها با ۳۸.۹ درصد بیشترین سهم را در مرگ های حوادث رانندگی به خود اختصاص دادند و پس از آن عابرین پیاده با ۲۲.۵ درصد قرار دارند. موتورسیکلت سواران با ۲۴ درصد و پس از آن وانت بارها با ۶.۷ درصد، چهارمین وسیله نقلیه دارای بیشترین مرگ در حوادث رانندگی هستند. اما اتوبوس ها هم با یک درصد، و ثبت ۲۰۶ مرگ در سال گذشته بخشی از همین آمار هستند. در پنج ماهه امسال نیز ۹۶ نفر در حوادث رانندگی اتوبوس ها جان باخته اند که این تعداد ۱.۱ درصد از کل تلفات (هشت هزار و ۵۴۰ نفر) را شامل می شوند.









نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد