مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

پنجاه درصد زوج ها در زندگی خود اختلالات جنسی را تجربه می کنند

پنجاه درصد زوج ها در زندگی خود اختلالات جنسی را تجربه می کنند

آبان ۲۵, ۱۳۸۸ توسط : admin   موضوع : رابطه جنسی و عشق

۵۰ درصد زوج ها در زندگی خود اختلالات جنسی را تجربه می کنند  .
دبیر علمی چهارمین کنگره خانواده و سلامت جنسی گفت: بررسی های علمی نشان می دهد ۵۰ درصد زوج ها در مراحلی از زندگی خود حداقل یک اختلال جنسی را تجربه کرده اند که در آن مرحله نیازمند درمان و مشاوره هستند.   

دکتر “غلامحسین قائدی” روز چهارشنبه در افتتاحیه چهارمین کنگره خانواده و سلامت جنسی با بیان این مطلب افزود: هر گونه اختلال که منجر به عدم هماهنگی و عدم رضایت رابطه جنسی در زوجین شود می تواند اختلال جنسی را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ، این زوج ها که دچار اختلالات جنسی می شوند نیازمند دریافت مشاوره و راهکارهای درمانی هستند گفت: متاسفانه مراقبین بهداشتی و فراهم کنندگان سلامت بیماران ، این جنبه از زندگی فرد یعنی مسایل مربوط به رضایت جنسی او را نادیده می گیرند و از ایفای نقش خود در تشخیص و ارزیابی اختلالات جنسی بیمار و یا ارجاع بیمار به متخصص مربوطه سر باز می زنند.
دبیر علمی چهارمین کنگره خانواده و سلامت جنسی اظهار داشت: در بیشتر کشورهای توسعه یافته کلینیک هایی وجود دارد که صرفا به مشکلات جنسی زوج ها می پردازند و نقش مهمی در حل معضلات متعاقب اختلالات جنسی دارد.
وی با اشاره به اینکه اختلالات جنسی به هر علتی که ایجاد شود دارای پیامدهای منفی بی شماری است، گفت: تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد نارسایی های جنسی ارتباط نزدیکی با مشکلات اجتماعی از قبیل جرایم ، تجاوزات جنسی، بیماری های روانی و اعتیاد و طلاق دارد.
قائدی اظهار داشت: بسیاری از زوج ها که دارای مشکلات و اختلالات جنسی هستند گرفتار مشکلاتی همچون ارتباط ضعیف با همسر، اعتماد به نفس پایین و افسردگی می شوند.
وی با اشاره به اینکه میل جنسی به عنوان یکی از امیال قوی در انسان تنها با ازدواج در مسیر طبیعی و سالم قرار می گیرد گفت: تامین این نیاز در چارچوب خانواده، فرد را از نظر روانی ، ذهنی و اخلاقی به آرامش می رساند.
عضو هیات علمی دانشگاه شاهد با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره خانواده و سلامت جنسی گفت: این کنگره با هدف ارایه راهکار های درمانی ابعاد مختلف اختلالات جنسی با همت گروه پژوهشی خانواده و سلامت جنسی دانشگاه شاهد و با همکاری مراکز علمی مختلف برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۴۵۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده گفت: از این بین ۱۳۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۱۴ مقاله نیز به صورت پوستر برای ارایه در این کنگره مورد پذیرش واقع شده است.
قائدی یادآور شد: در این کنگره موضوعاتی همچون اختلالات جنسی در مردان و زنان، اختلالات جنسی در بیماری های مزمن و صعب العلاج، تشخیص و درمان اختلالات جنسی، کاربرد طب مکمل در اختلالات جنسی، سلامت جنسی و نقش تحقیقات در علوم پزشکی، ناباروری و اختلالات جنسی و تاثیر سیگار و الکل در ایجاد اختلالات جنسی مورد بررسی قرار می گیرد.
چهارمین کنگره خانواده و سلامت جنسی از ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه در سالن همایش های رازی برپا است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد