مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مصرف زیاد نشاسته خطر زوال عقل را در سالمندان تشدید می کند

مصرف زیاد نشاسته خطر زوال عقل را در سالمندان تشدید می کند

آبان ۱, ۱۳۹۱ توسط : admin   موضوع: : مشروح اخبار, تغذیه, خبر پزشکی

 پزشکان در یک مطالعه جدید ادعا کرده اند سالمندانی که در رژیم غذایی روزانه خود زیاد از قند و انواع مواد نشاسته ای مصرف می کنند تقریبا چهار برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و اختلال مشاعر هستند.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، متخصصان مرکز علوم پزشکی مایو کلینیک آمریکا در این مطالعه دریافتند سالمندان بالای ۷۰ سالی که به جای کربوهیدرات ، قند و نشاسته بیشتر از پروتئین و چربی های سالم استفاده می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به ناتوانی های ذهنی قرار دارند.

به نوشته روزنامه یو اس ای تودی، دکتر روزبود روبرت که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته تاکید کرد: ما معتقدیم که مصرف متعادل تمام گروه های مواد غذایی شامل پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها برای بدن ضروری است چون هر گروه مواد مغذی دارند که نقش مهمی در بدن ایفا می کنند اما افراط در مصرف کربوهیدرات ها، تاثیر سوء روی توان ذهنی بر جای می گذارد.

این یافته حاصل مطالعه روی ۱۲۳۰ سالمند ۷۰ تا ۸۹ ساله است. این آزمایشات در عین حال نشان داد سالمندانی که بالاترین میزان مصرف مواد قندی را دارند ۱.۵ برابر بیشتر مستعد زوال عقل هستند اما آنهایی که در رژیم غذایی خود بالاترین میزان مصرف چربی و پروتئین را دارند در مقایسه با سالمندانی که کمترین میزان مصرف چربی و پروتئین را دارند به ترتیب ۴۲ و ۲۱ درصد کمتر با خطر بروز نارسایی های ادراکی و ذهنی مواجهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد