مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

مقالات پزشکی

ایستادن یا نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد «واریس» می شود

ال:

ایستادن یا نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد «واریس» می شود

آبان ۱, ۱۳۹۱ توسط : admin   موضوع: : مشروح اخبار, جهان پزشکی, خبر پزشکی

 یک فوق تخصص قلب و عروق گفت: واریس در افرادی که شغلی مستلزم ایستادن یا نشستن های طولانی مدت دارند بیشتر دیده می شود.

جمشید هاشمیان با بیان اینکه واریس نوعی اختلال در سیاهرگ است، اظهار کرد: ضعف عضلات ساق پا و اختلال فعالیت دریچه های عضلانی پا موجب بروز واریس می شود و این اختلال در زنان بیشتر از مردان دیده می شود.

وی با بیان اینکه واریس می تواند در هر قسمت بدن ایجاد شود اما در قسمت های پایینی بدن شایع تر است، ادامه داد: واریس می تواند به دلایل متفاوتی ایجاد شود اما این بیماری در افرادی که شغلی مستلزم ایستادن یا نشستن های طولانی مدت دارند بیشتر دیده می شود.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه وراثت یکی از عوامل موثر در بروز واریس است، تصریح کرد: چاقی نیز با فشاری که بر وریدهای ساق پا وارد می کند، می تواند موجب بروز این بیماری شود و هم چنین افزایش سن و بارداری خطر ابتلا به واریس را افزایش می دهد.

هاشمیان با اشاره به اینکه در هر سنی امکان ابتلا به واریس وجود دارد، اضافه کرد: مراجعه به موقع به پزشک، استفاده از جوراب های کشی مخصوص واریس، کنترل وزن، انجام برخی تمرینات ورزشی، اجتناب از ایستادن های طولانی مدت و بالا نگه داشتن پاها به درمان واریس کمک شایانی می کند.

وی اضافه کرد: این بیماری نیازی به درمان دارویی ندارد، اما در صورت ابتلا به واریس مصرف داروهایی که موجب تقویت جداره عروق قلب می شوند مفید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد